In 4 stappen reclame maken

Hoe goed uw product of dienst ook is, klanten moeten uw bedrijf eerst opmerken. Het is tijd om uw marketingstrategie te starten. Adverteren is een belangrijk onderdeel van deze strategie. Er zijn veel verschillende manieren om uw doelgroep te promoten en te bereiken. We lichten er een paar voor je uit. Directe verkoop: Als bedrijf verstuur je direct massages naar klanten. U kunt bijvoorbeeld advertenties maken voor cortina e-common, of deze op websites en sociaal media plaatsen. Ook kun je zoekmachinemarketing toepassen (ook wel SEA genoemd, niet te verwarren met SEO) en advertenties maken voor radio en/of tv. Contentmarketing: Bij contentmarketing promoot u uw product of dienst niet rechtstreeks, maar biedt u klanten in plaats daarvan kennis of entertainment die daarmee verband houdt. Als laatste is er Guerrillamarketing: guerrillamarketing is budgetvriendelijk voor startups. Hier probeer je op een rauwe manier een enorme impact te maken met zo min mogelijk kosten.

Stap 1: Welke boodschap wil je overbrengen?

Maak uw informatie zo specifiek mogelijk. Wat wil je je (potentiële) klanten van bijvoorbeeld een elektrische moederfiets vertellen met deze campagne? Probeer de boodschap in één zin samen te vatten. In dit geval is minder meer. Veel startups maken de fout om meerdere doelen te bereiken door ze in één bericht te proppen. Het is beter om elk bericht op een specifiek doel te richten.

Stap 2: Identificeer de juiste doelgroep

Adverteren is een uiterst effectief middel om de juiste doelgroep te bereiken. Daarom moet u uw doelgroep volledig begrijpen en uw advertentie daarop afstemmen. Probeer je dus eerst een goed beeld te vormen van je doelgroep. Hiervoor is het verstandig om een ​​klantanalyse te doen. Zo ontdek je wie je potentiële klanten zijn en hoe je ze kunt bereiken.

Stap 3: Onderscheid u van de massa

Advertenties zijn overal. Elke dag worden we bestookt met talloze advertenties die we behendig negeren. Het is dan ook niet eenvoudig om de echte aandacht van de doelgroep te krijgen. Durf origineel te zijn en kies kanalen die niet door zoveel mensen worden gebruikt. Guerrillamarketing is een geweldige methode. Contentmarketing kan ook effectief zijn.

Stap 4: Hoeveel kost de advertentie?

De kosten van reclamecampagnes lopen sterk uiteen. Zo kost je advertentie in een krant (5×9 cm, 900 euro) meer geld dan een online advertentie op Facebook. Op Facebook kun je aangeven hoeveel je wilt uitgeven en welke doelgroep je wilt volgen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.