3 redenen waarom drukwerk nog steeds belangrijk is

3 redenen waarom drukwerk nog steeds belangrijk is

We leven tegenwoordig in een online wereld. Alles gaat via het internet, en dan bedoelen we ook echt alles. Van boodschappen bestellen tot een kappersafspraak maken: dit gaat nu allemaal digitaal. Maar toch werken veel bedrijven nog met drukwerk. Print lijkt terrein te verliezen, maar de kracht van drukwerk wordt vaak onderschat. Print reclame werkt nog steeds, maar dan moet je het wel goed doen. Wij geven je drie redenen waarom je naast online marketing ook voor drukwerk moet kiezen. 

1. Het is uniek en onderscheidend

Het is heel belangrijk om je te onderscheiden. Want er zijn misschien wel duizenden anderen die hetzelfde als jij doen of verkopen. Waarom zou de klant voor jou kiezen en niet voor de concurrent? Met drukwerk kun je jezelf goed onderscheiden. Want hoe vaak heb je nu een goed magazine, boek of brochure in je handen? Bijna nooit, toch? Door iets unieks te maken onderscheid jij je van de rest en zullen klanten je beter onthouden. 

Bovendien kun je met fysieke reclame alle kanten op. We hadden het net al even over een brochure of magazine, maar ook inpakpapier met eigen logo is drukwerk. Wees zo creatief mogelijk, zo pak je de klant letterlijk en figuurlijk in. 

2. Mensen bewaren drukwerk

Op het internet ga je van app naar app, van pagina naar pagina. Maar heel vaak lees je eigenlijk niet wat er gezegd wordt. Je wordt afgeleid door reclames, pop-ups of andere dingen. Met drukwerk is dit niet zo. Een online website bezoeken is namelijk heel anders dan het lezen van een magazine of folder. Dit doe je bewust en als het interessant genoeg is, bewaar je de brochure of het magazine. Misschien let je het op tafel als accessoire of wil je het later graag terug lezen. Bovendien wordt de persoon vaak herinnerd aan jou als hij/zij het drukwerk bewaard. 

3. Herhaling, herhaling, herhaling

Je hebt er vast wel eens van gehoord: de kracht van herhaling. Hoe vaker je iets ziet, hoe meer impact het heeft. Drukwerk kan daarom een krachtig instrument zijn voor een sterke verbinding met klanten. Je maakt jezelf herkenbaar en creëert naamsbekendheid door je boodschap en naam vaak te herhalen. Hoe vaker mensen jou of jouw merk zien, hoe meer impact het creëert. Combineer daarom online advertenties met fysieke uitingen. Zorg dat je altijd zichtbaar bent!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.